Skip to main content

Management a ekonomika sportu

  • Fakulta: Ekonomická
  • Typ studia: bakalářský
  • Doba studia: 3 roky
  • Jazyk výuky: čeština
  • Forma studia: prezenční
  • Kód programu: B0413P050073

Popis programu

Cílem profesně orientovaného bakalářského studijního programu Management a ekonomika sportu je připravit odborníky s komplexními znalostmi a dovednostmi v oblasti ekonomiky, managementu a marketingu se zaměřením na sportovní prostředí. U studentů jsou budovány a rozšiřovány znalosti základních teoretických a metodických předmětů, je posilována také odborná příprava a dovednosti v rámci oboru s cílem připravit studenty pro praxi. Absolventi budou schopni efektivně řídit sportovní organizace, plánovat a realizovat sportovní akce a využívat moderní nástroje pro správu a financování sportovních projektů. Výuka je doplněna přednáškami z praxe hostujících odborníků z veřejného i soukromého sektoru.
Studiní plán zde

Informace o studiu

Studijní program Ekonomika a management sportu je zaměřen na propojení teoretických znalostí s praktickými dovednostmi, které jsou nezbytné pro úspěšné působení v oblasti sportovního managementu. Studijní plán zahrnuje širokou škálu předmětů pokrývajících ekonomické, manažerské a sportovní disciplíny. Předměty jsou rozděleny na předměty teoretického základu a předměty profilujícího základu.

Celkově je bakalářský studijní program navržen tak, aby odpovídal aktuálním potřebám sportovního průmyslu na jednotlivých úrovních.

Předměty teoretického základu jsou například:
  • Mikroekonomie,
  • Makroekonomie,
  • Ekonomika podniku,
  • Management.
Další skupinou předmětu jsou tzv. předměty profilujícího základu, které jsou:
  • Marketing,
  • Management sportu a právní normy,
  • Ekonomika sportovních organizací,
  • Seminář s odbornáky z praxe a další.
    • Poslední skupinu tvoří povinně volitelné předměty.

      Během studia si studenti mohou volit předměty z této kategorie dle jejich zájmu. Jedná se například o tyto předměty:
      • Psychologie pro ekonomy a manažery,
      • Veřejné finance,
      • Provoz a ekonomika dopravy,
      • Daňový systém.
        • Během studia studenti absolvují povinnou odbornou praxi v partnerských sportovních organizacích. Praxe je naplánovaná na třetí ročník. Praxe umožňuje studentům aplikovat získané teoretické znalosti přímo v praktických situacích. Příkladem je zapojení se do reálných projektů, jako je organizace sportovních akcí nebo správa rozpočtů sportovních klubů.

          Program zahrnuje výuku anglického jazyka se zaměřením na odbornou terminologii v oblasti ekonomiky a managementu sportu. Tato příprava umožňuje absolventům působit i v mezinárodním prostředí.

Profil absolventa

Naučíte se:
  • efektivně řídit sportovní organizace a kluby,
  • plánovat, organizovat a realizovat sportovní akce,
  • orientovat se v ekonomice a financování sportovních projektů,
  • využívat moderní technologie a nástroje pro správu sportovních zařízení,
  • rozumět marketingu a sponzoringu ve sportu,
  • analyzovat data a trendy v oblasti sportovního managementu,
  • aplikovat zásady sportovní legislativy a etiky.
Uplatníte se například jako:
  • manažer sportovního klubu nebo organizace,
  • projektový manažer sportovních akcí,
  • specialista na marketing a sponzoring ve sportu,
  • koordinátor financování sportovních projektů (včetně zdrojů z EU fondů),
  • vedoucí fitness centra nebo jiného sportovního zařízení,
  • podnikatel v oblasti tělovýchovy a sportu..

Přijímací řízení

Přijímací řízení bez nutnosti vykonat přijímací zkoušku. Pořadí uchazečů je stanoveno na základě studijního průměru ze střední školy. Informace k aktuálnímu přijímacímu řízení k dispozici zde.

Něco navíc

  • Přednášky významných odborníků z praxe.
  • Celosemestrální praxe, která prohloubí znalosti Vámi vybraným směrem a poslouží případně jako podklad pro vypracování kvalifikační práce.

Kontakt

Ing. Jiří Alina Ph.D.

Tel.: 389032500

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

© 2021 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1